.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تسهیلات ادامه تحصيل خبرنگاران در پيام نور

قائم مقام دانشگاه پیام نور از اختصاص تسهیلات ویژه برای ادامه تحصیل خبرنگاران در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسامی قائم مقام دانشگاه پیام نور در نشستی خبری از اختصاص تسهیلات ویژه برای ادامه تحصیل خبرنگاران در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت‌: این دانشگاه آمادگی دارد تا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان صدا و سیما در وزارت ارشاد برای اختصاص تسهیلات ویژه ادامه تحصیل خبرگاران منعقد کند.

وی از آمار بالای پذیرفته‌شدگان دانشگاه پیام نور در سال جاری خبر داد و گفت:‌ بیشترین پذیرفته شده کنکور سال 90 در مقاطع مختلف حتی در مقاطع دکتری مختص دانشگاه پیام نور است. این دانشگاه بیش از یک میلیون دانشجو و 500 مرکز در سراسر کشور دارد.

قائم مقام دانشگاه پیام نور از وجود 8 هزار رشته محل مقطع کارشناسی در این دانشگاه خبر داد و گفت: ترم گذشته 113 رشته محل آموزش مجازی فعالیت خود را آغاز کرده است و در ترم جاری 313 رشته برای تمام دانشجویان به صورت الکترونیکی مهیا خواهد بود.

وی با اشاره به شهریه کم دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: به رغم اینکه بر اساس مصوبه هیئت امنای این دانشگاه هر سال امکان افزایش 10 درصدی شهریه وجود دارد، امسال این دانشگاه هیچ افزایش شهریه‌ای نداشته است. شهریه دانشگاه پیام نور یک سوم شهریه دانشگاه‌های غیر انتفاعی است. شهریه ثابت این دانشگاه حدود 50 هزار تومان است که قابل قیاس با سایر دانشگاه‌های غیر انتفاعی نیست حتی در مواردی شهریه این دانشگاه از یک مدرسه غیر انتفاعی نیز کمتر است.

حسامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: رتبه دانشگاه پیام نور در سطح رتبه‌بندی جهانی از 4 هزار و 200 به 2 هزار و 700 افزایش یافته است. همچنین رتبه این دانشگاه در کشور از رده 24 به 21 افزایش یافته است. ضمن اینکه در برنامه آتی نیز این رتبه به 15 خواهد رسید.

وی درباره پذیرفته شدگان سال جاری دانشگاه پیام نور گفت: 60 درصد پذیرفته شدگان سال جاری یعنی حدود 357 هزار نفر در مقطع کارشناسی، 18 هزار و 460 نفر در فراگیر ارشد، 78 هزار و 25 نفر در کارشناسی فراگیر، 5 هزار و 228 نفر در کارشناسی ناپیوسته و 17 هزار و 416 نفر در کارشناسی ارشد رسمی پذیرش شده‌اند.

قائم مقام دانشگاه پیام نور به مدیریت آموزشگاه‌های ملی و قطبی برای تجهیز آزمایشگاه‌ها اشاره کرد و از اختصاص 30 میلیون تومان برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: ‌در برنامه کوتاه مدت این دانشگاه از نظر تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها رتبه بالایی را کسب خواهد کرد.

وی از شروع به کار آزمایشگاه مجازی در آینده نزدیک نیز خبر داد و به پذیرش 400 عضو هیئت علمی که 70 درصد آنها استادیار به بالا هستند در سال جاری اشاره کرد.

حسامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود آغاز ثبت نام دوره فراگیر دانشگاه پیام نور را از 15 مهرماه اعلام کرد و گفت: آزمون این دوره احتمالا دوم دی‌ ماه برگزار می‌شود. در این دوره رشته‌های مقطع کارشناسی افزایشی نخواهند داشت اما رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد افزایش دارند.

حسامی از 500 هزار متر مربع ساختمان در حال احداث این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر ساخت 80 هزار سالن ورزشی در حال انعقاد قرارداد است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.039 seconds.